• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 26 اسفند 1399
کد مطلب : 126919
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]/ منافع مشترک ایران و آمریکا


واشنگتن پست در سرمقاله‌ خود نوشته که ایران و آمریکا دچار اختلافات عمیق هستند اما اگر بر سر میز مذاکره بنشینند می‌توانند با هم به توافق برسند. این روزنامه نوشته که مشکل این دو کشور در شرایط فعلی، عدم گفت‌وگو است. به نوشته واشنگتن پست، ایران و آمریکا در خاورمیانه منافع مشترک امنیتی دارند و اگر بر منافع مشترک خود متمرکز شوند، می‌تواند مسیر گفت‌وگوها را باز کنند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
اسرائیل به دنبال تعدیل توافق هسته‌ای


به نوشته روزنامه العربی الجدید، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله ژنرال کوخافی، رئیس ستاد ارتش این رژیم مذاکرات فشرده‌ای را با اروپایی‌ها برای تغییر ساختار توافق هسته‌ای آغاز کرده‌اند. این تغییرات شامل افزودن بندهایی جدید به توافق درباره برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران می‌شود. در عین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که رایزنی‌های نتانیاهو با دولت بایدن درباره پرونده ایران موفقیت آمیز نبوده است.

روزنامه تایمز [انگلیس]
ادامه اعتراض ها در لندن


روزنامه تایمز نوشته است که تظاهرات علیه اعمال خشونت نیروهای پلیس لندن برای چندمین روز همچنان ادامه دارد. این تظاهرات علی رغم ممنوعیت تجمع در پایتخت انگلیس انجام می‌شود. در روزهای گذشته قتل یک زن 33 ساله به دست یکی از افسران پلیس لندن باعث تجمع‌هایی شد که با زد و خورد میان مردم و نیروهای امنیتی همراه بود. معترضان خواستار انجام تغییرات عمده در پلیس لندن هستند. 

روزنامه هشت صبح [افغانستان]
اختلاف در کابل بر سر طرح صلح آمریکا


روزنامه 8 صبح نوشته که پس از ارائه طرح دولت انتقالی صلح توسط آمریکا به دولت اشرف غنی و طالبان، رایزنی ها در مورد تهیه طرح تعدیلی آن در حال انجام است. توافق روی بخش‌های «دولت‌سازی» و «آتش‌بس» وجود دارد، اما موضوع «دولت انتقالی» همچنان محل بحث است. دولت غنی گفته که تنها با انتخابات زودهنگام موافق است  اما حاضر به پذیرفتن دولت انتقالی نیست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید